Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 2 Sayfa var 1 2 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 18

Mezheplere niçin ihtiyaç vardır?

Dini Vaazlar icinde Mezheplere niçin ihtiyaç vardır? konusu , Mezheplere niçin ihtiyaç vardır? Evvela mezhepler bir din değil dinin şubeleridir , mezhep imamlarımızda birer müctehittir hüküm çıkarma ilmi ve yetkisine sahiptirler. İslam Fıkıhla öğrenilir fıkıh olmadan din öğrenilmez, burada ...

  1. #1
    Status : ((Ubeydullah)) isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Üyelik tarihi: Jun 2009
    Bulunduğu yer: İstanbul
    Mesajlar: 376
    ((Ubeydullah)) seçkin bir yolda olduğunu belli
    Tecrübe Puanı
    0

    Mezheplere niçin ihtiyaç vardır?



    Mezheplere niçin ihtiyaç vardır?
    Evvela mezhepler bir din değil dinin şubeleridir , mezhep imamlarımızda birer müctehittir hüküm çıkarma ilmi ve yetkisine sahiptirler.
    İslam Fıkıhla öğrenilir fıkıh olmadan din öğrenilmez, burada mezhepler kolaylaştırmak için vardır edille-i şeriyyeden (Kur'an-Hadis-İcma-kıyas)delilleri ortadadır.
    Her insanda bu özellik ve bu ilim olmadığı için herkes müctehit olamadığı için bilmeyen ilmi olmayan insanların 4 hak mezhepten biri ile amel etmesi vaciptir.
    Hepside haktır ve Efendimiz s.a.v.'in yaptığı amellerin dışında bir şey değildir.
    Mezheplere uyulmadığı takdirde cehalet yaygınlaşır.
    Esasta mezhep tektir bütün mezheplerin görüşü Ehli Sünnet vel Cemaat mezhebi Yani Peygamber Efendimiz s.a.v. ve Ashabının yoludur. Hepsi sünnidir.
    Sadece ufak tefek ameli meselelerde ihtilafa düşmüş olsalarda itikadi konularda aynıdırlar.

    Ayrılığa niçin düşmüşlerdir?
    Aslında buna pek ayrılığa düşmek demek yanlış olur. Çünkü hepsinin aldığı görüşler yine Efendimiz s.a.v.'in yaptıklarıdır.
    Mesela : Efendimiz s.a.v. abdest alırken alnı kanamış, Aişe validemiz alnındaki kanı silmiştir. Efendimiz s.a.v. ise tekrar gidip abdest almış ve bunu niçin yaptığının sebebini söylememiştir. Bazı alimler alnı kanadığı için , bazıları ise hanımı dokunduğu için almıştır görüşüne gitmişlerdir.
    Buda fıkhi konuların önünün açılması için bir hikmettir. En doğrusunu yapana Rabbimiz ahirette iki sevap doğruya yaklaşana ise bir sevap verecektir. Çünkü yine dikkatinizi çekmek isterimki Efendimiz s.a.v.'in buna yorum yapmadığı için her iki görüşte doğrudur. Daha bunun gibi bir çok örnek verilebilir.
    Bir hadisi şerifte yine Efendimiz s.a.v. ictihadın önünü açmış "ümmetimin ihtilafı rahmettir" buyurmuştur. Tabiki herkes için geçerli değil müctehit olma özelliğine sahip alimleri kast etmiştir.

    Peygamber Efendimiz s.a.v. zamanında mezhep varmıydı?
    Onun zamanında mezhep yoktu zaten buna gerekte yoktu çünkü insanlar bilmedikleri meseleler hakkında direk ondan bilgi alıyor ve ondan fetva istiyorlardır. Bizlerde Alimler peygamber varisleridir hadisi şerifinden yola çıkarak bu varisleri takip etmeli onların bizlere aktardığı ilimlerle amel etmeliyiz. Bazı görüş ve akımlar bizlerde de akıl var mantığıyla hareket edip Kur'an'ın mealinden hükümler çıkarmaya kalkışmakta ve sapıklıklara düşmektedirler. Halbuki Kur'an'ın mealinden fetva vermek çok yanlış bir şeydir, ancak o ayette murad edilen mananın ne olduğunu, hangi sebepten indirildiğini nuzul sebebini bilmek gerekir.

    ayrıca islam dini mantık dini değildir, İslam dini ,ayet ve hadise,vahye dayanır,nakle dayanır, herkes her anladığı şekilde islama yorum katarsa Yahudi ve Hristiyanlar gibi uydurulan bir çok hüküm çıkar herkes işine geldiği gibi anlar ona göre amel ederlerdi. İşte bu yüzden mezhepsizlik çok büyük bir tehlikedir , Mezhepler ise bu ayrılıkların önünü kesmek ümmeti başka başka sapık görüşlere gitmeden birleştirmek demektir. Kur'an ve sünnet yoluna sıratı müstakime çekmek demektir. kendi anladığı gibi ayetleri yorumlamak demek değil tam aksine ALLAH ve Resülü ne emretmişse o emirlere göre amel etmek demektir. Alimlerin peygamberin varisleri olduğunu yukarıda zikretmiştik. Yeryüzüne tekrar bir peygamber gönderilmeyeceği için ümmetin dağılmasını ve 73 fırkaya bölünmesini engellemek için Ehli sünnet mezhebine tabi olmak ve amelde ise 4 mezhepten birini tercih edip amel etme her mümine vaciptir.

    Mezhepler olmasaydı ne olurdu?
    Kur'an'da namazın nasıl kılındığının tarifi olmadığı için Efendimiz s.a.v. nasıl kıldıysa o şekilde kılamazdık , Efendimiz s.a.v. bazen şafiler gibi ellerini kaldırıp kılmış, bazende hanefilerin kıldığı gibi kılmıştır. O yüzden mezhep imamları ise bir görüşü almış ve o görüşle amel edilmesi gerektiğini söylemişlerdir.
    Bazıları diyorlarki madem hepsini Efendimiz s.a.v. yaptıysa ben hepsiyle amel ederim ne gerek var meshebe, Bu söz çok yanlıştır biri ile amel edilmeli ve onunla devam edilmelidir eğer böyle olmasaydı yukarıdaki örnekte verdiğimiz gibi alnın kanadağında yada hanımın sana dokunduğunda nasıl amel edeceğini bilemezdin.

    Suların hükmü nedir onu bilemezdik,hangi su hangi halde necistir vs gibi fıkhi meseleler ve mezhepler hayatımızı kolaylaştırmak anladımda gereklidir.

    Veya hangi hayvanların artık suları ile su bulamayınca badest almak mekruh, yada hangi hayvanların eti haram yırtıcı,leş yiyen veya evcil hayvanların hükmünü yada tavuğun içtiği su mekrumu temizmidir ,
    Mesela kedinin içtiği suyun artığı mekruhtur. Su bulunamazsa zaruri durumda bu su ile abdest alınabilir. Ama köpek için bu böyle değildir köpeğin artık suyu ile abdest almak haramdır. Eğer Efendimiz s.a.v. kedi için evcil demeseydi insanların hayatı zorlaşacaktı çünkü kedi rahatlıkla evlere girip çıkabiliyor o yüzden mekruhtur.

    Mesela atın ve eşekte insanların günlük hayatlarında işlerine yarayan hayvanlardır bunların artıkları ile ilgili hükümlerde var onlar tam olarak aklımda değil. Mesela bazıları o hadis zayıf,bu hadis şişman,bu hadis mevzu diyip duruyorlar bu şekilde davranan insanlar bu ve buna benzer bir çok fıkıh konusunda neye göre amel ediyorlar onu anlamıyorum.
    İşte bunları anlayabilmek için müctehit olmak lazım bir insan müctehit olma özelliğine sahip değilse müctehit olan imamlara uyar ve onlardan birinin mezhebine uyar hepsi ile amel edemeyeceğine göre birini seçer ve o yol üzere devam eder.
    İşte Fıkıh alimlerimize bu yüzden ihtiyaç vardır onlar Kur'an'dan ve Efendimiz s.a.v.'in hadisi şeriflerinden yola çıkarak yüzbinlerce fıkhi konu bulmuş ve islamda hayatımızı kolaylaştırmak adına Rabbimiz bu ilmi onlara vermiş ve Efendimiz s.a.v.'de fıkhın önünü açmıştır

    Veya meshin hükümlerinden örnek vereyim neden mesh ederken ayaklarımızın altı kirlendiği halde üzerine mesh ediyoruz? İslam dini mantık dini değildir teslimiyet dinidir kardeşlerim öyle akılla gidilirse bir yere kadar gidilir sonra tıkanır kalırız
    ben bu mezhepleri inkar edenlere altından kalkamaycakları daha böyle bir sürü soru sorarım Allah'ın izni ile böyle inada bidirmeyelim kendimize bir mezhep seçelim ve onunla amel edelim benim veya sizin buna ilmimiz yetmez. Alimler bu düşüncede olanlara reddiyeler yazmışlar piyasada alın okuyun o kitapları inkar edenlerde anlayacaklarki doğru olan ortadadır zaten.

    Mezhepsizliğin Tehlikeleri Nedir?
    İslamın iki düşmanı vardır birincisi dış güçler onlar apaçık meydandadır.
    En az dış güçler kadar tehlikeli olan görünmez tehlike, iç tehlikedir bunun en başında gelenleri ise mezhepsizlik,dinde reformistler,sahte müctehitlerdir.
    Ayrıca mezhepsizlik akımı ümmeti parçalamak Ehli sünnet itikadını bozmak için dış güçler tarafından desteklenmiş bir şeydir. Osmanlı devleti parçalanana kadar günümüzde olduğu kadar son asırda bu kadar baş gösterememişti, ancak yabancı ajanların sızmaları ve bu şekilde cahil ve saf olan müslümanları kandırarak Ehli Sünneti parçalamak davasındadırlar.
    Unutmayınki Ehli Sünnet islamın en sağlam kalelerinden dir bu kale yıkılır yada ele geçerse sonu çok kötü olan olaylara sürüklenecektir. Bunun önüne geçmek için kandırılan kardeşlerimizi uyarmalıyız. İslam birliği ancak asırlardır devam eden tıpkı eskiden olduğu gibi Ehli sünnet ile sağlanabilir. Bunun dışında hiç bir şekilde birlik beraberlik olamayacağı gibi bir çok ayrılıklarda meydana çıkacak dış güçlerin emellerine ulaşması daha kolay olacaktır.
    Bu akımların islama ne kadar büyük zararlar verdiği çok değerli islam alimlerinden Ahmed Davudoğlu (rh.a) hoca tarafından " Din Tamiri Adına DİN TAHRİPÇİLERİ" adlı kitabında kaleme alınmıştır. okunmasını tavsiye ederim.

    Konu ((Ubeydullah)) tarafından (08-19-2009 Saat 13:58 ) değiştirilmiştir.
    Ya Rabbi! Beni Öyle Zengin Et ki, Sen'den (c.c.) Başka Hiç Bir Şeyim Olmasın!

  2. #2
    Status : GöKyüZü isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Üyelik tarihi: Mar 2009
    Bulunduğu yer: İstanbuL
    Mesajlar: 1.978
    GöKyüZü çok değerli kişi GöKyüZü çok değerli kişi GöKyüZü çok değerli kişi
    Tecrübe Puanı
    0

    Zül Celal-i Vel İkram Razı Olsun Kardeşim Senden !
    Çok güzel bir Açıklama ve çok gerekli bir konu gerçekten.
    Vesile Olduğun için Teşekkürler ! Kalemine Berekat !
    Rabbim (c.c) Seni Firdevs Cennetine nail kılsın inş-u rahman ! +Rep
    Sadece Üyeler Linkleri Görebilir...

    "Ne Kötü Şeydir Şu Enaniyet Duygusu"

  3. #3
    Cezalı Üye
    Status : akif isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Üyelik tarihi: Jan 2009
    Bulunduğu yer: istanbul
    Mesajlar: 885
    akif seçkin bir yolda olduğunu belli
    Tecrübe Puanı
    0

    razı olsun ubeydullah kardeşimçok önemli faideli bir paylaşıma imza atmışsın+rep

  4. #4
    Status : ((Ubeydullah)) isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Üyelik tarihi: Jun 2009
    Bulunduğu yer: İstanbul
    Mesajlar: 376
    ((Ubeydullah)) seçkin bir yolda olduğunu belli
    Tecrübe Puanı
    0

    eğer alimler müçtehitler olmasaydı toplumun tamamını cehalet kaplardı ve ilmin alimin önemine işaret eden bir kıssa anlatmak istiyorum
    ayrıca Yahudi ve Hiristiyanlar gibi ehil olmayan ilmi olmayan her önüne gelen okuduğundan anladığından bişey ortaya atsaydı bir den fazla din anlayışı meydana çıkardı
    biz müçtehitlere mezheplere tabi olmak konusunda huzurluyuz kafamız rahat tüm meseleleri bizler için ne zorluklarla çözmüşler kafa patlatmış ömür çürütmüşler Allah şefaatlerine nail eylesin bizleri.

    gelelim kıssamıza:
    iki kardeş küçük yaşlarda ayrılıyorlar 30 yıl sonra buluşalım aynı yerde diyorlar.
    Büyük olan medreseye gidip alim olmak istiyor ve gidiyor
    küçük olan ise bir mağarada Rabbime sırf ibadet edeceğim çok ibadet edenlerden olacağım diyor.
    ayrılıyorlar ve 30 yıl sonra buluşuyorlar. küçük olan büyüğe soruyor neler yaptın , büyük diyor ben okudum ilim tahsil ettim alim oldum.
    küçüğe soruyor sen ne yaptın bende bir mağarada 30 yıl boyunca Rabbime ibadet ettim. fakat ilk hafta bir hayvanız ezdim yanlışlıkla üzüldüm onu ezdiğim için ve sarığımın arasına koydum 30 yıl boyunca bu şekilde ibadet ettim diyor.
    Büyük olan yani alim olan ise eyvah.! sen ne yaptın kardeşim.^30 yıl boyunca kıldığın namazları iade etmen lazım şimdi.
    Çünkü o hayvanın kanı , irin ve iltihabı necis olduğu için necasetle kılınan namazda kabul olmaz.

    Eğer necaset sıvı ise avuç ayasına kadar affı var
    avuç ayasından az ise temizlemek sünnet
    avuç ayası kadarsa temizlemek vacip
    avuç ayasından fazla ise temizlemek farzdır.
    eğer necaset katı ise 2.8 gr. a kadar affı var.

    bu durumda hiç bilenle bilmeyen bir olurmu ayeti nasılda tecelli ediyor ilimsiz olmaz herkes araştırmalı tembelliği bırakmalı ve ilim öğrenme yoluna girmelidir. Yoksa yaptığımız ibadetlerimiz eksikmi, kabul oldumu bunun farkında olmayız

    Mahmud Efendi hz.lerimizin (k.s.) biz sözü vardır kendisi ilime çok önem verir ALLAH ondan razı olsun başımızdan eksik etmesin.

    "Herkes işte ,sizde işte, herkes TV başında , Eğlence de , siz Rahle başında (ilim başında)"
    Konu ((Ubeydullah)) tarafından (08-19-2009 Saat 14:57 ) değiştirilmiştir.
    Ya Rabbi! Beni Öyle Zengin Et ki, Sen'den (c.c.) Başka Hiç Bir Şeyim Olmasın!

  5. #5
    Status : Gülseli isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Üyelik tarihi: Aug 2009
    Bulunduğu yer: بلا مكان أو مكتب
    Mesajlar: 7.724
    Gülseli etkileyici bir atmosfer sağlar Gülseli etkileyici bir atmosfer sağlar Gülseli etkileyici bir atmosfer sağlar
    Tecrübe Puanı
    0

    Gerçekten çok faideli bilgiler. Teşekkürler. Allah sizden razı olsun.

  6. #6
    Status : gözyaşım isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Üyelik tarihi: Aug 2009
    Bulunduğu yer: SeSsiZlikteN
    Mesajlar: 2.892
    gözyaşım etkileyici bir atmosfer sağlar gözyaşım etkileyici bir atmosfer sağlar
    Tecrübe Puanı
    0

    çok güzel bir paylaşım teşekkürle ubeydullah razı olsun
    gercektende çok faydalı oldu
    Aklima bir misal geldi
    Düşünüyorumda, iyilik yaptigim biri

    Bana teşekkür etmeseydi
    Herhalde ben darilirdim,belki de küserdim
    Ve belkide bir daha yardim etmezdim!

    Ama sen, Allah'im büyüklügünü ve tek
    Varligini her şeyde ve her yerde gösteriyorsun,
    Bagişliyorsun!!!

  7. #7
    Status : Gülseli isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Üyelik tarihi: Aug 2009
    Bulunduğu yer: بلا مكان أو مكتب
    Mesajlar: 7.724
    Gülseli etkileyici bir atmosfer sağlar Gülseli etkileyici bir atmosfer sağlar Gülseli etkileyici bir atmosfer sağlar
    Tecrübe Puanı
    0

    Alıntı ((Ubeydullah)) Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Peygamber Efendimiz s.a.v. zamanında mezhep varmıydı?
    Onun zamanında mezhep yoktu zaten buna gerekte yoktu çünkü insanlar bilmedikleri meseleler hakkında direk ondan bilgi alıyor ve ondan fetva istiyorlardır. Bizlerde Alimler peygamber varisleridir hadisi şerifinden yola çıkarak bu varisleri takip etmeli onların bizlere aktardığı ilimlerle amel etmeliyiz. Bazı görüş ve akımlar bizlerde de akıl var mantığıyla hareket edip Kur'an'ın mealinden hükümler çıkarmaya kalkışmakta ve sapıklıklara düşmektedirler. Halbuki Kur'an'ın mealinden fetva vermek çok yanlış bir şeydir, ancak o ayette murad edilen mananın ne olduğunu, hangi sebepten indirildiğini nuzul sebebini bilmek gerekir.

    ayrıca islam dini mantık dini değildir, İslam dini ,ayet ve hadise,vahye dayanır,nakle dayanır, herkes her anladığı şekilde islama yorum katarsa Yahudi ve Hristiyanlar gibi uydurulan bir çok hüküm çıkar herkes işine geldiği gibi anlar ona göre amel ederlerdi. İşte bu yüzden mezhepsizlik çok büyük bir tehlikedir , Mezhepler ise bu ayrılıkların önünü kesmek ümmeti başka başka sapık görüşlere gitmeden birleştirmek demektir. Kur'an ve sünnet yoluna sıratı müstakime çekmek demektir. kendi anladığı gibi ayetleri yorumlamak demek değil tam aksine ALLAH ve Resülü ne emretmişse o emirlere göre amel etmek demektir. Alimlerin peygamberin varisleri olduğunu yukarıda zikretmiştik. Yeryüzüne tekrar bir peygamber gönderilmeyeceği için ümmetin dağılmasını ve 73 fırkaya bölünmesini engellemek için Ehli sünnet mezhebine tabi olmak ve amelde ise 4 mezhepten birini tercih edip amel etme her mümine vaciptir.
    Kesinlikle yerinde tespitler.

  8. #8
    Status : Hasret isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Üyelik tarihi: Jan 2009
    Bulunduğu yer: güzel diyarlardan..
    Mesajlar: 4.647
    Hasret yakında ünlü olacak
    Tecrübe Puanı
    0

    ALLAH' (c.c) razı olsun
    çok faydalı bir paylaşim emeğine yüreğine sağlık kardeşim

  9. #9
    Status : Fatıma Nur isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Üyelik tarihi: Jul 2009
    Bulunduğu yer: Diyar-ı Sükut
    Mesajlar: 3.363
    Fatıma Nur seçkin bir yolda olduğunu belli
    Tecrübe Puanı
    0

    yine mükemmel bir paylaşımda bulnmuşsunuz.
    rabbim razı olsun inşa.
    emeğinize yüreğinize sağlık
    Seni bulan neyi kaybeder?
    Seni kaybeden neyi bulur?

  10. #10
    Status : ((Ubeydullah)) isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Üyelik tarihi: Jun 2009
    Bulunduğu yer: İstanbul
    Mesajlar: 376
    ((Ubeydullah)) seçkin bir yolda olduğunu belli
    Tecrübe Puanı
    0



    Rabbim cümlemizden razı olsun kardeşlerim
    Ya Rabbi! Beni Öyle Zengin Et ki, Sen'den (c.c.) Başka Hiç Bir Şeyim Olmasın!

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok



SEO by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.